Yöshoppailua Triplan Prismassa

Vain yksi lounge oli auki ja sekin ihan hiljattain avautunut.

Terveiset Helsingistä! Vanhentuneella passilla matkustaminen onnistui melko lailla ilman draamaa eikä saatu edes sakkoja.

Mukana oli suurlähetystöstä saatu e-kirje, jossa puollettiin lennolle päästämistä. Se sujuikin aika jouhevasti. Suomen rajalla hieman syynättiin, mutta runsas hymyily ja vuolas pahoittelu auttoivat. Jonkin huomautuksen ehkä saimme, en tosin tiedä kirjattiinko sitä minnekään.

Heathrow'n kenttää en ole ennen nähnyt niin hiljaisena. Kolmosterminaalista lähti vain viitisen lentoa eli tyhjää oli. Ihmeekseni lennolle jonotettaessa turvavälejä pidettiin oikein mallikkaasti. Varmaan johtui siitä, että iso osa oli suomalaisia matkustajia: minä kun olen tottunut britteihin, joista monille parin metrin turvaväli tarkoittaa noin kahta senttiä.

Majapaikkaan saavuimme joskus puolenyön jälkeen. Viereinen Alepa on 24h auki, joten sieltä menimme vielä hakemaan prepaid-liittymiä. Niitä ei siellä tosin ollut, joten lähdimme kävelylle Triplaan. Sikäläisessä Alepassakaan ei ollut, mutta neuvoivat sieltä Prismaan, joka myös on 24h auki. Hermo oli lähellä räjähtää Prismassa tuotetta etsiessä, mutta kyllä se lopulta löytyi.

Tripla maanantain ja tiistain välisenä yönä noin kello 01:15.

Yllätyksenä tuli, että Tripla on yöllä auki. Oli melko spooky fiilis hengailla tyhjässä kauppakeskuksessa. Voi olla, että menen sinne joku toinenkin yö fiilistelemään. Tosin yleensä nukun öisin.

Mitäpä tekee ihminen ekana suomipäivänä? No menee autiotalon puutarhakeinuun istumaan. Melkein tuli tippa silmään. Vihdoinkin täällä!

Comments

1. On tuo Tripla varmaan todellakin aika spooky yöllä. Harmi, ettei voi kokea sitä, sillä minäkin yleensä nukun öisin.

Tuo autiotalo on kyllä viehättävä.

Ihanaa, että olet täällä!

Replies
    1. Jää varmasti minultakin toinen öinen triplaseikkailu tekemättä, ellei tapahdu jotain ihmeellistä, esim. olen hereillä yöllä. :D

Autiotalo on ihana, erityisesti sen piha. Idyllinen paikka istuksia omassa rauhassa.

Oli ihanaa nähdä piiitkästä aikaa! <3

Delete
  2. Vai olet sinä nyt Suomessa. Hienoa, tervetuloa! Ihana tuo autiotalo ❤ Triplassa en ole käynyt, kun en ole muutenkaan liikkunut sillä suunnalla aikoihin. Mutta varmasti jännä tunne asioida yöllä tyhjässä kauppakeskuksessa 😁 Nautinnollista Suomi-lomaa! Ja pirautapa sillä prepaidilla, jos liikuskelet maisemissa!

Replies
    1. Kiitos, on tätä kyllä odotettukin! Tripla ei ole päiväsaikaan niin viehättävä kuin yöllä - kokeilin jo päivätriplankin kun matkustin junalla. :D

Ottelen yhteyttä, kun siirryn maisemiin! <3

Delete
  3. Mukavaa Suomi-lomaa ja hyvä että pääsit vanhentuneella passilla perille, onnistuisikohan se täältä... Se ulkosuomalaisten Suomi-passien hinta on niin järkyttävän kallis, että tosiaankin SUomessa kannattaa uusia passit.
    En tiennytkään että Tripla on auki yölläkin. AIka pikainen kierros oli siellä viime reissullani SUomessa.
    Ja hieno autiotalo.

Replies
    1. Olisimme kyllä mieluusti hommanneet passit matkaa varten, vaikka kalliita ulkomailla uusittuna ovatkin. Ei vain onnistunut, koska suurlähetystö on karsinut rajusti palveluaikoja eikä heitä ilmeisesti kiinnosta kansalaisten passiasiat juuri muutenkaan. Mehän uusimme aina passit Suomessa, mutta vaikea uusia jos ei ole moneen vuoteen päässyt Suomeen ja osuvasti sattui passi menemään sillä välin vanhaksi.

Saattaa olla, että vanhalla passilla pääsee tai sitten ei. Jos haluaa lisäjännitystä ja stressiä matkaan, niin kannattaa kokeilla. :D Meillä kävi hyvin.

Ilmeisesti Tripla on auki öisin vain nyt kesällä, kun tietyt liikkeet saavat olla auki 24h.

2. Tervetuloa Suomeen!
      Matkustaminen tänä päivänä taitaa olla melko erilainen kokemus kuin muutama vuosi sitten.
      Hienoa, ettei matkasi tyssännyt lentokentälle passin vuoksi. Minua ei kerran meinattu päästää Suomeen Keniasta, jossa kovakourainen passintarkastaja murjoi pari sivua irti kääntäessään sitä kannet vastakkain nähdäkseen jonkin leiman paremmin. Passi oli voimassa oleva. Sain Suomen päässä kehoituksen uusia passini välittömästi. Uusiminen ei sitten maksanutkaan mitään, kun passini oli ollut jotain heikkolaatuista erää, jonka sai uusia valtion (?) laskuun, jopa matkat valokuvaamoon ja valokuvat maksettiin.
      Kivalta näyttää tuo autiotalon villiintynyt puutarha.
      Nautinnollista lomaa!

Delete
    3. Kiitos, ihanaa olla täällä! Oli tosiaan melko erilainen matkakokemus ja pakko sanoa, että miellytti tuo rauhaisuus. Yleensä minulla pää räjähtää siihen ryysikseen ja muuhun yleiseen hälinään, mutta nyt ei ollut siitä pelkoa. :D

Onpa sinulla ollut nuiva passikokemus. Hieman ärsyttävää myös, että kohdellaan toisen omaisuutta noi rajusti, että menee rikki. Olkoonkin heikkolaatuinen passi kyseessä.

4. Voi että! Olen niin onnellinen, että pääsit vihdoinkin Suomeen! Ihanaa lomaa! <3

Hahaa, enpä ole minäkään tiennyt, että Triplaan pääsisi palloilemaan yölläkin. Ja mistä ihmeestä bongasit heti autiotalon? :-D

1. Kiits, on tätä kyllä odotettu! <3

Tripla oli kyllä jännä ja myös positiivinen ylläri: siis yöaikaan. Päivälläkin käväisin siellä, kun menin junaan eikä se ollut yhtä kiva silloin :D

Autiotalo on minulle ennestään tuttu. Se on ollut autiona ties miten kauan ja pyrin Suomessa käydessä aina kurkkaamaan, mitä sille kuuluu. On kävelymatkan päässä Stadin majapaikastani. Sisään ei pääse, mutta minusta se piha-alue on ihana!

Sijainnin voin kertoa privana, jos kiinnostaa?

Delete
  5. Tyhjä yöllinen Tripla oli varmasti oli aavemainen kokemus. Mukavaa Suomi-lomaa!