Irlanninsetteri

Siskoni perheellä on irlanninsetteri, johon olen lääpälläni. Se on kaunis ja kiiltävä ja haluaa kiivetä syliini. Suukotan setterin karvaista ohimoa ja haluaisin olla samanvärinen. Perhana, vaikka samanlainen! Olisin terhakas, nuori koiranaaras joka jaksaa juosta väsymättä miljoona kilometriä.

Siispä värikaupoille ideoimaan. Tarkkailen peilistä karvaani, joka muistuttaa väritykseltään ketunpersettä kellertävine ja punaisensävyisine raitoineen. Jos yhdistan mahonkia ja kastanjaa, varmaan tästä kulahtaneesta mopista saisi setterin?

Sekoitan kaksi pussia mahonkia ja yhden kastanjan, heitän mömmön päähäni. Keitos saa muhia puolitoista tuntia suihkumyssyn alla ennen kuin muutun setteriksi. Sillä minä muutun. Konttaan suihkusta ja ravistan pisarat harteiltani. Hau, sanon miehelleni jota konttaan vastaan eteiseen.

***

Osallistun tällä viikon 39 krapuhaasteeseen, jossa sanoina on kiivetä, ohimo, peili. Krapua ylläpitää SusuPetal ja Cara.

Krapuni perustuu tositapahtumiin. Värjäsin tänään Cultivator’s-kasviväreillä hiukseni ja tupeestani tuli juuri haluamani setteri.


Kasviväreillä värjätessä pakkausten värikuvat ovat aina suuntaa antavia ja lopputulokseen vaikuttaa moni asia. Minulla on esimerkiksi hiuksissa useampikin kemiallinen värjäys alla ja se voi vaikuttaa väritulokseen. Enää en kuitenkaan halua värjätä kemiallisilla väreillä, koska traumatisoiduin hiuskadostani, joka tosin johtui kaiketi ihan muista syistä.


Pakkauksessa on neljä pussukkaa jauhetta. Käytin omiin hiuksiini kolme pussukkaa ja se oli juuri sopiva määrä. Minulle nämä värit näyttävät tarttuvan hyvin. Olen aiemmin värjännyt Cultivator'sin tummanruskealla ja se tarttui hyvin joskin siitä tuli minulla huomattavasti tummempi kuin pakkauksen kuvassa.


Comments

  1. Hehe, aivan ihana krapu! Mutta haluaisin nähdä sinusta setteri-selfien ehdottomasti! Irlanninsetterit on kyllä kauniita ja siroja koiria - ja niitten karvan väri on upea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, ehkä väännän setteriselfien jossain vaiheessa :D Irlanninsetterit ovat tosiaan komeita koiria ja ihanan leikkisiä luonteeltaan. Siskoni perheen setteri on vasta vähän päälle 1-vuotias, tapasin sen pentuna viime vuonna ja tällä kertaa se oli jo täydessä koossaan. <3

      Delete
  2. Jopas nyt jotakin.
    Hiustenvärjäyksestäkin voi kertoa hauskasti.
    Onnea setteri-lookille!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, kiitos :D Irlanninsetteri oli suuri innoittaja tässä projektissa!

      Delete
  3. Hyvä krapu:) Irlanninsetteri oli mun haavekoirani teininä, olin nähnyt ja ihastunut sellaiseen, mutta lopulta valitsin pienen sekarotuisen Bambi-koiran, jonka sinäkin olet tavannut;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tai ootko, en ihan varmasti muista...

      Delete
    2. Minä vartuin saksanpaimenkoiran kanssa, irlanninsetteri ei aiemmin ole ollut järin tuttu rotu minulle, vaikka toki siitä olen ollut tietoinen.

      Bambi on ihana <3 Ja olen toki tavannut Bambina, oli meidän mukana kiertelemässä Tel Avivissa kerran :D

      Delete
  4. Hau-hau! Sinustahan tuli varsinainen kiiltäväturkinen narttu :D Aivan loistava krapu.

    Sekoitus olisi siis onnistunut, hyvä juttu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, kerrankin sain sitä mitä "tilasin" :D Sekoitus oli siis tosi onnistunut ja aion käyttää samaa "reseptiä" jatkossakin. Kolmeen värjäyskertaan riittää vielä pusseja.

      Delete
  5. Hau, hau...mies oli varmaan innoissaan uudesta asukista! :)

    ReplyDelete
  6. Lähetänkö luita joululahjaksi? :D :D

    ReplyDelete
  7. Hauska Krapu. Ja setteri on kaunis koira. Ystäväni Englanninsetteri oli aikoinaan oman Rhodesian Ridgebackini bestis. Irlanninsetterillä on tuo huikkean kaunis väri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Piti googlettaa Rhodesian Ridgeback, ei ole minulle ennestään tuttu rotu ja voi mikä suloisuus sieltä paljastui! <3

      Delete

Post a Comment

Kivoihin kommentteihin vastaan, ikävät lähetän Helvettiin ja niihin vastaa jos jaksaa Saatana.